Thursday 23 October 2014

Bayi Anda Demam : Bagaimana Shaklee Mampu Membantu?


Bb Hannah 7 bulan

Ramai ibu di luar sana tertanya - tanya :
Boleh ker bayi 2 bln mkn ubat?? Boleh ibu semua.
Bagaimana ingin kurg kn demam bayi tanpa mengambil ubat??

Meh saya share..nie saya amalkan sejak anak kedua Haris Azhad..since saya fully bf bfr nie..so klau saya nampak anak saya xsihat @batuk @selsema @ dedar (panas skit kepalanya)...saya akan amik VIT C 500MG 2 biji n NUTRIFERON...keep breastfeeding..Alhamdulillah it works for me n bb..skang pun saya praktikkan benda yang samer dgn bb Hannah..Alhamdulillah samada xjadi demam langsung or klau kena xmelarat..
Ibu2 klau nmpk demam anak teruk @ melarat maksudnyer tinggi suhunya.maka dinasihatkan bg ubat @ pegi admit kt hospital. Bayi bahaya klau suhu tinggi boleh jadi sawan.Sekiranya bayi anda demam 3 hari berturut-turut bawa g hospital utk pemeriksaan lanjut..doktor akan amik darah untuk detect apa punca bayi anda demam.
Actually korang boleh amik ubat demam utk bagi bayi anda cth nyer paracetamol...tp klau selalu sgt bg paracetamol tidak bagus utk perkembangan mereka. Korang boleh baca dkt sini mengenai paracetamol dan kesan jangka panjang.
Lagi 1 jgn makan supplemen hari ini utk baik esok..supplemen xder drugs..so it will takes time to heal in a worst case...utk kebaikan ibu n bb..makan supplement secara konsisten especially Vit C kerana ia boleh meningkatkan sistem imunisasi badan kite n bayi kite secara tidak langsung..
Saya mengambil 2 produk dibawah nie..merupakan ikhtiar saya sekiranya anak saya tidak sihat...nie merupakan pengalaman saya utk 2 org anak saya yg susukan..Klau korang nk jgn la anak tue da batuk seminggu berkahak plak tue..n expect terus sihat..can't be my dear..Except miracle from Allah..Prevention is better than cure..
So ibu chumil2 semua jom give the best for our baby..Amin..
Da nk g peluk cium Bb Hannah...bye!!! ;)

P/s : opps klau nk order Shaklee..meh bgtau saya..nnti leh kiter sharing n caring kan.. ^_^


Vit C 500mg & Nutriferon

Untuk keterangan lanjut hubungi saya :
FB : Nur Azlinawani Salahudin
SID : 906217
0126448381
wani.salahudin @ yahoo.com


No comments:

Post a Comment